Omówienie funkcji B2B w Shoperze

Shoper jest platformą do prowadzenia sprzedaży w modelu B2C czyli nastawioną na klienta detalicznego, jednak pomimo tego, wiele osób z powodzeniem prowadzi na niej sprzedaż B2B. Przed podjęciem takiej decyzji, warto dokładnie poznać ograniczenia jakie mogą się przed nami pojawić. Przedstawiamy zatem listę funkcjonalności istotnych z punktu widzenia sprzedaży B2B wraz z omówieniem jak dokładnie działają na Shoperze.

Grupy klientów

Zalogowanych użytkowników możemy przyporządkowywać do różnych grup klientów i nadawać tym grupom procentowy rabat.

Należy jednak pamiętać, że:

  • rabat dotyczy całego asortymentu (nie można ustawiać innego rabatu na wybrane produkty/kategorie/produkty danego producenta)
  • rabat nalicza się dopiero w koszyku i to sumarycznie dla wszystkich produktów, które są w koszyku (nie widać mniejszych cen w katalogów produktów na stronie)

Grupy klientów znajdziesz w zakładce Obsługa sklepu -> Grupy klientów. Ustawisz w niej:

  • do jakiej grupy klientów, mają trafiać domyślnie zarejestrowani użytkownicy
  • jaki poziom cenowy ma widzieć ta grupa klientów (w tym automatycznie na podstawie obrotu przez nich wygenerowanego)

O tym jak stworzyć i skonfigurować grupy klientów przeczytasz tutaj: https://www.shoper.pl/help/artykul/jak-dodac-utworzyc-grupe-klientow/

Poziomy cenowe

Funkcja poziomów cenowych umożliwia wprowadzenie do 3 poziomów cen dla jednego produktu. Można dzięki temu ustawić inne ceny dla każdego niezalogowanego klienta w sklepie, a inne dla zalogowanego klienta przypisanego do wybranej grupy klientów. Należy jednak pamiętać, że można zdefiniować maksymalnie 3 poziomy cenowe.

Poziomy cenowe ustawisz w: Ustawienia -> Produkty -> Ustawienia produktów (sekcja Ceny produktów, Poziomy cen).

Więcej o poziomach cenowych przeczytasz tutaj: https://www.shoper.pl/help/artykul/poziomy-cenowe/

Progi rabatowe

Progi rabatowe to mechanizm, który umożliwia zdobycie jednorazowej zniżki za zamówienie produktów o określonej wartości. Naliczony rabat dotyczy całego zamówienia, nalicza się automatycznie w koszyku i nie sumuje się w przypadku kolejnych zamówień w przyszłości.

Progi rabatowe można ustawić w zakładce: Zwiększaj sprzedaż -> Promocje i rabaty -> Progi rabatowe.

Rabat indywidualny

Kolejnym przydatnym mechanizmem wspierającym sprzedaż B2B jest możliwość nadania indywidualnego rabatu konkretnemu klientowi. Działanie rabatu jest takie samo jak w przypadku rabatu dla konkretnej grupy klientów, czyli dotyczy całego asortymentu a informacja o rabacie pojawia się dopiero w koszyku.

Więcej o tym typie rabatów przeczytasz tutaj: https://www.shoper.pl/help/artykul/jak-przyznac-indywidualny-rabat-klientowi/

Ustawienia

W konfiguracji sklepu można również ustawić takie rzeczy:

  • Pokazywanie cen netto/brutto produktów oraz koszty dostaw na stronie kategorii i kartach produktów (Ustawienia -> Produkty -> Ceny i Stawki VAT).
  • Mechanizm naliczania zniżek, gdy klient korzysta z kilku rodzajów promocji ustawimy w: Zwiększaj sprzedaż -> Promocje i rabaty -> Ustawienia rabatów
  • Ustawienia rejestracji – ciekawe z punktu widzenia B2B są poniższe ustawienia (Ustawienia -> Obsługa zamówień -> Ustawienia rejestracji):
    • Tylko zalogowani widzą ceny
    • W rejestracji wymagaj (można ustawić wymagalność podawania pełnych danych)
    • Wymagaj potwierdzenia rejestracji
  • Dodatkowo w konfiguracji „Zamówienia i koszyk” można ustawić aby tylko osoby zarejestrowane mogły dokonywać zakupów:

Modyfikacje indywidualne

Jakie dodatkowe modyfikacje można wprowadzić?

  • wyświetlenie cen netto produktów w koszyku (domyślnie zawsze pojawiają się tam tylko ceny brutto)
  • blokada możliwości zakupu wybranych produktów wybranej grupie klientów (będą one wciąż widoczne, ale nie będzie można ich dodać do koszyka a ich cena będzie ukryta)
  • blokada wejścia na sklep bez zalogowania się na konto klienta

Ograniczenia

Jakie są popularne ograniczenia, czyli funkcjonalności, których nie da się sensownie zrealizować?

  • pokazywanie części asortymentu / kategorii wybranym grupom klientów
  • nadawaniem klientom indywidualnych cen produktów czy też rabatów na wybraną część asortymentu

Dołącz do dyskusji

Kalendarz adwentowy na sklepie Shoper

Zobacz naszą implementację kalendarza adwentowego dla friser.pl. Umila on klientom sklepu odliczanie czasu do Wigilii Bożego Narodzenia poprzez odkrywanie każdego […]

Mamezi Studio Resellerem Premium!

Miło nam poinformować, że posiadamy najwyższą możliwą certyfikację Shoper – Autoryzowanego Resellera Premium. Oznacza to, że wykazaliśmy się doświadczeniem w […]